БЛОГ

Ценни съвети как да предпазим сърцето в летните горещини

Всички очакваме лятото с нетърпение, за да се радваме на слънчевите лъчи и на топлото време, да прекарваме повече приятни минути на открито. Но колкото и позитивни емоции да ни носи хубавото време, то крие и някои рискове, особено за хората със сърдечни проблеми и високо кръвно налягане.

Но в големите горещини не само хората със здравословни проблеми трябва да се пазят, а и всички останали, тъй като жегите могат да бъдат много опасни.

Запознайте се с някои от основните препоръки за предпазване в летните горещини:

Поддържайте се добре хидратирани. Един от сигурните начини да пазите сърцето си е да пиете достатъчно количество вода през деня. Имайте предвид, че в жегите ние се потим обилно, а чрез потенето тялото губи течности, които трябва да си възстанови. Затова често пийте вода през деня, за да компенсирате загубата вследствие от изпотяването. Ако имате сърдечен проблем и си позволите да сте дехидратирани, това може да доведе до нередовен сърдечен ритъм и е предпоставка за сериозни усложнения.

Следете за симптоми на дехидратация, които най-често са липса на апетит, пулсиране в главата, по-редки позиви за уриниране, кожата губи еластичност, запек.

Обличайте се в светли дрехи. В летните горещини е препоръчително да сте облечени в по-свободни и широки, светли дрехи, които не ви стягат и притискат, причинявайки още по-обилно потене. Най-дишащите материи, подходящи за летните жеги, са естествените и най-вече памучните.

Хранете се с по-леки и немазни храни. За да бъде сърцето ви здраво, да се чувствате добре в жегите, консумирайте повече пресни плодове и зеленчуци, сурови ядки, течности. Избягвайте да се храните с пържени и мазни храни, както и с по-тежки меса, които могат да затруднят храносмилането ви и да причинят дискомфорт. Хапвайте по-често риба, тъй като тя е богата на полезните омега-3 мастни киселини.

Почивайте по-често на хладно място. През лятото често ни се случва да усетим замайване, отпадналост вследствие на високите температури, особено ако работата ни изисква престой на открито. В такива ситуации направете всичко възможно да почивате по-често на хладно място, за да се освежите. Ако имате възможност повдигнете и краката на високо – това ще спомогне кръвта да се насочи от сърцето към мозъка и да се намали усещането за отпадналост.

Избягвайте консумацията на алкохол. Алкохолът има свойството да дехидратира тялото, което не е никак желателно, особено през летните месеци. Освен ако не се налага за специални поводи, опитайте се да избягвате консумацията на алкохолни напитки, за да си спестите излишни здравословни рискове.

Не излизайте навън в най-горещите часове. Най-добрият начин да предпазите сърцето е да не излизате навън в часовете, които традиционно са най-горещи, а именно между 12 и 16 часа. Ако имате възможност да пропуснете излизането в този интервал, възползвайте се и  стойте на някое по-хладно място.

Следете кръвното си налягане. Летните горещини могат да са предизвикателство за тялото ни и да го подложат на сериозно изпитание, дори и да сме в идеално здраве. Възможно е да има промени в кръвното налягане вследствие на топлината, стреса, натоварвантое, притеснение или дехидратация. Независимо дали имате проблеми с кръвното налягане като например състоянието хипертония, или нямате оплаквания, за по-голяма сигурност, мерете редовно артериалното налягане и следете неговите стойности.

26.06.2019 Постове
За admin-onelife

Напишете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

  • sixteen − thirteen =